۱۳۹۵ مهر ۱۸, یکشنبه

برگزاری همایش‌ها و نشست‌های پرهزینه علیه مسیحیان بشارتی

نهادهای مذهبی جمهوری اسلامی با هزینه‌های هنگفت و دعوت از مهمانان داخلی و خارجی فصل تازه نشست‌ها و همایش‌های ضد مسیحی را آغاز کرده‌اند.
به گزارش «محبت‌نیوز» پس از آنکه از اوایل تیرماه امسال رادیو «گفت‌وگو» وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سلسله برنامه‌های رادیویی خود علیه مسیحیت تبشیری را در برنامه‌ای با عنوان «شعبده شوم» کلیدزد، حالا برگزاری نشست‌هایی را آغاز کرده که در آن کارشناسان برنامه با استدلال‌های خود که عموم آنها باورها و تفسیرهای شخصی است، علیه مسیحیت و مسیحیان بشارتی موضع‌گیری و تبلیغ می‌کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نخستین همایش تجلیل از ائمه جماعات در بخش آموزش، تاکید کرده در شرایطی که دشمنان( مسیحی‌ها و تبشیری‌ها) علیه ما فعالیت می‌کنند چاره‌ای جز ایجاد یک نهضت علمی شفاف نداریم.

به اعتقاد “محمدجواد حاج‌علی‌اکبری” برای راه‌اندازی این نهضت نیاز است که دانشکده خدامی مسجد و مسجدداری ایجاد شود و به صورت یک تخصص درآید. او افزود«امام جماعتی موفق است که در روانشناسی کودک، روانشناسی نوجوان، روانشناسی زنان، روانشناسی مردان تخصص داشته باشد».

البته پیشنهاد تاسیس دانشکده مسجدداری موضوع تازه‌ای نیست و پیش از او نیز پیشنهاداتی در مورد تاسیس رشته‌های چون خدامی مسجد و نوحه‌خوانی هم ارائه شده بود.

 در شرایطی که کلیسا در طول تاریخ آنچه امروز این شیخ جوان کم تجربه در مورد آموزش به آن اشاره می‌کند را پیاده کرده است و امروز ده‌ها مدرسه، دانشگاه و مرکز الهیاتی و آموزشی و حتی بیمارستانهای مختلف در خدمت کلیسا تحت برنامه‌های منظم و آموزش‌های مفید و به روز فعالیت دارند و خود را با تحولات روز و نیازهای اجتماعی پویا نگه می‌دارند.

کمتر از دو هفته پس از این همایش، در تهران نشست مشترک اندیشمندان دینی ایران و کرواسی برگزار شد. یکی از سخنران این نشست عبدالرحیم گواهی، رییس مؤسسه پژوهش ادیان جهان بود. او به شیوخ مسلمانان و اسقف‎های حاضر در مراسم توصیه کرد در گفت‌وگوهای دینی از علایق مشترک شروع کنیم تا قرن‌ها شیوه‌های تبشیری علیه هم فراموش شود».

پس از آن نیز مدعی شد «به یاد بیاوریم که ما مسلمانان و مسیحیان برادریم؛ همان طور که شیعه‌ها با سنی‌ها و کاتولیک‌ها با پروتستان‌ها و ارتدوکس‌ها، با هم برادرند».

جمهوری اسلامی با افزایش گرویدن مسلمانان به مسیحیت علاوه بر تهدید و زندان نوکیشان به تدریج تبلیغات گسترده‌ و تلاش بی ثمری را علیه مسیحیان بشارتی آغاز کرده است تا آنجا که در برنامه‌های خود مسیحیت را در کنار عرفان‌های نوظهور و شیطان پرستی قرارداده تا شاید با این راهکارها بتواند جلو موج گرایش به مسیحیت در بین ایرانیان به خصوص نسل جوان را بگیرد.