۱۳۹۵ دی ۲۶, یکشنبه



تعلیم یا توهین و تهدید‼️

سالها گمان میکردیم افزایش دانش وسواد آکادمیک شخص، رابطه ی‌ مستقیمی بابالارفتن فهم وشعور او در اجتماع دارد. اما زهی خیال باطل.گویا برخی و تاکید میکنیم برخی از اساتید با بالا رفتن سواد و دانششان، تنها زورگویی و قلدرمآبی در فضای مقدس دانشگاه را آموخته اند و مسئولیتی که به امانت به آنهاسپرده شده است راهمچون چماقی برای خرد کردن شخصیت دانشجویان به کار میبرند.
باخبر شدیم فردی که شرم داریم نام مقدس استاد رابه او اطلاق کنیم، در واکنش به مطلب طنز یکی از دانشجویان در یکی از گروه های تلگرامی، اقدام به توهین و تهدید این دانشجو کرده و با تهمت زدن به این دانشجو، مطلب طنزی که هیچگونه توهین و تخریبی علیه هیچ شخص خاصی نبود را به یکی دیگر از اساتید نسبت میدهد. در ادامه هنگامی که این استاد با توضیحات دانشجو در مورد اینکه مطلبش اشاره به هیچ شخص خاصی نداشته و تنها جنبه طنز دارد، روبه رو میشود، با وقاحت تمام میگوید:کاری میکنم که فریاد نزده ات به عرش برسه و آوازه این تنبیه تا ابد در این دانشگاه ماندگار بشود.
متاسفانه گستاخی برخی از این دست استاد نماها به حدی رسیده است که هم شاکی میشوند، هم قاضی میشوند و هم حکم را اجرا میکنند و انگار نه انگار که رسیدگی به تخلفات مرجع مشخصی دارد و وظیفه ی استاد تدریس است و حق سوء استفاده از جایگاهش را ندارد.
شورای صنفی دانشگاه صنعتی‌‌‌‌‌ نوشیروانی بابل به عنوان تنها نهاد مدافع حقوق دانشجویان این دانشگاه، اعلام میدارد که به جد، پیگیر برخورد با این قبیل رفتار های زشت و زننده خواهد بود واز مسئولین ذی ربط خواستار است تا با برخورد قاطع با فرد خاطی از تکرار این اتفاقات جلوگیری کند.
بدون شک حرمت و آبروی اشخاص از هرچیزی مهمتر است و در صورت تکرار این موضوع، خاطره ی ۲۹اردیبهشت سال قبل را با انسجام هرچه بیشتر تکرار خواهیم کرد.»