۱۳۹۶ فروردین ۸, سه‌شنبه

وعده‌های سرخرمن معاون احمدی‌نژاد به پیروان دینی

حمید بقایی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات چهره‌هایی از پیروان ارمنی، آشوری، کلیمی و زرتشتی را به عنوان مشاور رییس جمهور منصوب کند.
به گزارش«محبت نیوز» در ایران ۲۹ اردیبهشت ماه، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد که در همین راستا طیف‌ها و جریان‌های سیاسی شروع به معرفی کاندیداهای مورد نظر خود کردند.

گرچه هنوز مشخص نیست این اسامی مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرند یا خیر، اما به طور طبیعی احزاب و گروه‌های نزدیک به آنها فعالیت تبلیغاتی‎ خود را به نفع آنان آغاز کردند.

انتشار تصاویری از سعید جلیلی از چهره‌های تندروی نظام در بین فقرا و کارگران روستایی، یا انتشار تصاویر حسن روحانی در حال کوهنوردی در کنار بانوان کم حجاب که در شرایط معمولی گشت ارشاد در خیابان با آنها بدترین برخورد را می‌کند، ابزار تبلیغاتی خوبی برای انتخابات است.

اما یکی از گزینه‌هایی احتمالی انتخابات ریاست جمهوری حمید بقایی دوست نزدیک محمود احمدی‌نژاد است.

بقایی که سودای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را در سر می‌پروراند گفته چهار تن از شخصیت‌های برجسته ارمنی، آشوری، کلیمی و زرتشتی را به عنوان مشاور رییس جمهور منصوب خواهم کرد.

وعده‌های سیاسی و شعاری برای جمع کردن رای از بین پیروان دینی کار تازه‌ای نیست. حسن روحانی رییس جمهور ایران نیز در ایام انتخابات وعده داده بود با تدوین منشور حقوق بشری وضعیت حقوق پیروان دینی را بهبود بخشد.

او حتی معاون امور اقوام و پیروان دینی و قومی را تاسیس کرد، اما علی یونسی وزیر سابق اطلاعات را مسئول آن کرد.
تاکنون سابقه نداشته از پیروان مذهبی فردی مشاور رییس جمهور یا وزیر و معاون وزیر باشد.