۱۳۹۷ اردیبهشت ۶, پنجشنبه

دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه کیفیت بدغذا را توهین به دانشجودانسته ودست به تجمع زدند

دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه کیفیت بدغذا را توهین به دانشجودانسته ودست به تجمع زدند
دانشجو آنلاین ۱۳۹۷/۲/۵-دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه کیفیت بدغذا را توهین به دانشجودانسته ودست به تجمع زدند
تجمع اعتراضی دانشگاه صنعتی ارومیه نسبت به بی کیفیت بودن غذا

روزسه شنبه۴اردیبهشت دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه دراعتراض به بی‌کیفیت بودن و عدم طبخ مناسب غذا دست به اعتراض در سلف سرویس این دانشگاه زدند.
ماوقع را یکی ازدانشجویان اینگونه گفته است :
پیمانکار غذا را حدود یک ساعت دیر سرو میکند و این تاخیر یک ساعته باعث صف‌های طولانی و معطلی خیل زیادی از دانشجویان می‌شود، که باعث و اعتراض آن‌ها شده است.
تن ماهی ها جوشانده نشده بودند که با اعتراض دانشجویان روبرو می شود
مسئول امور تغذیه در قبال این اعتراضات به دانشجویان معترض می‌گوید که هرکس ناراضی است می‌تواند غذایش را تحویل نگیرد و به سلف آزاد که هزینه اش چندبرابر سلف عمومی دانشگاه است برود که این ادبیات و کیفیت پایین غذا موجب اعتراض شدید دانشجویان می‌شود.
وی ادامه می دهد :
این اتفاقات اولین بار نیست که در دانشگاه صنعتی می‌افتد و بنظر می‌رسد که آخرین بارهم نباشد، متاسفانه در ابتدای امسال دانشگاه ارومیه ادعا میکرد که پیمانکار قبلی را بدلیل کیفیت پایین غذای سلف اخراج کرده و با پیمانکار جدید قرارداد بسته، ولی هم چنان دانشجویان شاهد غذای نامرغوب و بی کیفیت سلف دانشگاه بودند.
وی با اشاره به ایجاد سلف جدید در دانشگاه ارومیه توسط مسئولین ذی الربط خاطر نشان کرد: بعد از گذشت چند ماه دانشگاه اقدام به ایجاد سلف آزاد با قیمت بالاتر کرد که کیفیت غذاهایش به مراتب بیشتر از سلف عمومی بود.
این فعال دانشجویی بیان کرد: ایجاد سلف آزاد در دانشگاه ارومیه این مفهوم را به ذهن دانشجویان می‌اندازد که دانشگاه برای اینکه کیفیت بد سلف عمومی را توجیه کند و به دانشجویان معترض جوابی داشته باشد اقدام به اینکار کرده است.
اما واقعیت اصلی چیست ؟
دانشگاهی که باید برای دانشجویان رایگان باشد به طرق مختلف اخاذی کرده و از دانشجویان پول میگیرد
دانشجویان باید غذای بی کیفیت را پول هنگفت بخرند
هزینه ترددات راهنگفت بدهند
شهریه های هنگفت بدهند .
اما زمان آن رسیده است که دانشجویان طرحی نودازند و از ریشه وبن نسبت به این سیاستهای ضددانشجویی قیام کرده وحق خود را مطالبه کنند.