۱۳۹۸ شهریور ۹, شنبه

یاسرامینیآذربه ۱۵ ماهحبسمحکومشد/


طی روزهای گذشته دست کم سه شهروند در شهرهای سنندج، اشنویه و پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. همچنین یاسر امینی آذر معلم و فعال صنفی معلمان شهرستان مهاباد، توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
 به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، یاسر امینی آذر، معلم و فعال صنفی معلمان شهرستان مهاباد، توسط دادگاه انقلاب این شهر بە اتهام شرکت در تحصن سراسری معلمین به تحمل ١۵ ماه حبس محکوم شده است.
وی روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت هنگام خروج از مدرسه توسط نیروهای  امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بود. آقای امینی آذر پس از اتمام مراحل بازجویی، روز ٣٠ اردیبهشت با تودیع وثیقە‌ی ۵٠ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود.
در خبری دیگر روز پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳، یک شهروند از اهالی پیرانشهر به نام “صدیق سیدان” در نزدیکی شهرک صنعتی پیرانشهر در ورودی این شهر به دلایل نامشخصی توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
در این گزارش آمده است: بازداشت صدیق سیدان بدون ارائه‌ مجوز قضایی و همراه با ضرب و شتم صورت گرفته است.
در سنندج هم روز چهارشنبه ۶ شهریور نیروهای اداره اطلاعات، ”آرام زندی“ فعال کارگری را به دلایل نامشخصی در محل سکونتش بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردەاند.
او یک بار دیگر هم روز ۸ تیر ۹۴ به همراه برادرش فواد زندی در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب از سوی قاضی سعیدی با اتهاماتی از جمله “تبلیغ علیه نظام” روبرو شده و نهایتا هر یک به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند. آنها بعدا جهت تحمل حکم، بازداشت و پس از اتمام مدت زمان حبس، روز ۸ آبان ۹۴ از زندان سنندج آزاد شدند.
این دو فعال شهروند، نخستین بار در ۲۵ اسفند ۸۹ بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بودند.
در خبری دیگر از شهرستان اشنویه روز سه‌شنبه ۵ شهریورماه، یک شهروند به نام “محمد اقبال” فرزند عبدالقادر از اهالی شهر نالوس از توابع اشنویه با اتهامات نامشخصی توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.