۱۳۹۸ دی ۱, یکشنبه

اسیدپاشی به یک مادر و دختر در سقز


خبرگزاری هرانا – دیروز شنبه ۲۳ آذرماه، یک مادر و دختر در خیابان سعدی شهرستان سقز واقع در استان کردستان، توسط افراد ناشناس مورد اسیدپاشی قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شدند. گفته می شود این ۲ زن از ناحیه پشت مصدوم شده‌ اند، اما حال عمومی آنها رضایت بخش اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از موکریان، دیروز ۲۴ آذرماه ۱۳۹۸، یک مادر و دختر در شهرستان سقز مورد اسیدپاشی قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش این حادثه شب گذشته در خیابان سعدی سقز توسط دو فرد که سوار بر موتور بوده‌اند، رخ داده است.
به گفته شاهدان محلی، دو پسر که از دوستان این قربانیان اسیدپاشی بودند، با دیدن این صحنه بلافاصله طی تماسی با اورژانس و پلیس این حادثه را گزارش کرده و مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.
در این گزارش آمده است که این ۲ زن از ناحیه پشت مصدوم شده‌اند، اما حال عمومی آنها رضایت بخش اعلام شده است.
اسید، یکی از معدود محصولاتی است که بازار خرید و فروش آن در کشور هرگز از رونق نیفتاده است. علاوه بر سهولت دسترسی و تهیه اسید در بازارهای ایران، نبود قوانین پیشگیرانه کافی نیز بر تداوم جرمی تحت عنوان “اسیدپاشی” موید شده است.
هرچند در سال ۱۳۳۷قانونی با موضوع مجازات بزه اسیدپاشی تصویب شده است و علاوه بر آن از عمومات قانون مجازات اسلامی هم می توان در جرم انگاری این عمل غیر انسانی بهره گرفت، اما شواهد و قراین حکایت از ناکارآمدی قوانین موجود در پیشگیری از آن دارد.
گفتنی است که در تاریخ ۱۳ آبان ۹۸، قانون تشدید مجازات اسیدپاشی جهت اجرا به وزارت دادگستری ابلاغ شد. این طرح، چندین بار در تردد میان مجلس و شورای نگهبان بود تا نهایتا تبدیل به قانون شد.
سپیده کرامت بروجنی