۱۳۹۸ بهمن ۲۴, پنجشنبه

عادل گرجی، دانشجوی دانشگاه آزاد تهران به حبس و کار اجباری در دانشگاه محکوم شد


خبرگزاری هرانا – عادل گرجی، دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۴ ماه حبس تعزیری، ۳ ماه فعالیت رایگان در معاونت آموزش دانشگاه آزاد و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت و عضویت در احزاب محکوم شد. این حکم روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه به وی ابلاغ شده است. آقای گرجی در تاریخ ۷ شهریورماه امسال توسط نیروهای امنیتی برای مدتی بازداشت شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب تهران، حکم عادل گرجی، دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران را صادر کرد.
بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۸ به وی ابلاغ شده است، آقای گرجی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۴ ماه حبس تعزیری، ۳ ماه فعالیت رایگان در معاونت آموزش دانشگاه آزاد و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت و عضویت در احزاب محکوم شده است.
آقای گرجی از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” نیز در دادگاه تبرئه شده است.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عادل گرجی، روز دوشنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده بود.
عادل گرجی در تاریخ ۷ شهریورماه ۹۸ نیز در پی اعتراض جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد تهران در اعتراض به دستور انتقال دانشگاه آنان از ساختمان میدان فلسطین به سوهانک، همزمان با دو دانشجوی دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸ با تودیع قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.
او روز شنبه ۳۰ شهریورماه ۹۸ برای جلسه آخرین دفاع به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین احضار شده و در پی حضور در این شعبه با دستور بازپرس شاه حسینی با افزایش قرار کفالت به وثیقه مواجه و به دلیل عدم توانایی در تامین آن بازداشت شد و نهایتا روز سه شنبه ۹ مهرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.
عادل گرجی پیشتر نیز در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری و در جریان تجمع روز جهانی کارگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۵ روز با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود.

سپیده کرامت بروجنی