۱۳۹۵ مهر ۲۸, چهارشنبه

ادامه تولید برنامه‌های دینی با محتوای مسیحیت ستیزی در صدا و سیما

در ادامه ساخت برنامه‌های ضد مسیحی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی کارشناس مذهبی برنامه طی اظهاراتی تازه تعالیم و الهیات مسیحی را در مورد عیسی مسیح از اساس باطل و اشتباه دانست.
به گزارش«محبت‌نیوز» تبلیغات جمهوری اسلامی مبنی بر معرفی اسلام به عنوان دین صلح با عملکرد این حکومت در خصوص اقلیتهای دینی بویژه مسیحیان تناقض عمیقی دارد.

در ادامه تولید و ساخت برنامه‌های اسلامی با محتوای ضدمسیحی میزگردی در رادیو گفتگو برگزار شده، در این برنامه‌ که دو فارغ‌التحصیل حوزه علمیه قم کارشناس آن بودند در بخشی از برنامه اعلام شده؛ “تمام ادیان بدون ولایت پوچ و بی‌محتوا هستند و در بخش دیگری از آن کارشناس دینی با زیر سوال بردن الهیات مسیحی تاکید بر آن داشت که باور بر اینکه عیسی مسیح پسر خداست از اساس باطل و اشتباه است.”

محمد حسین فرج‌نژاد، پژوهشگر ادیان نوظهور درباره ولایت صحبت کرده و مدعی شده ولایتی که در عرفان اسلامی با آن رو به رو می‌شویم، اساس تمام ادیان و دین ابراهیمی و تمام شرایع الهی در تمام بشریت است. فارغ از اینکه توجه کند که از نظر تاریخی و زمان‌بندی مطلبی که می‌گوید از اساس اشتباه است.

این پژوهشگر به اصطلاح دینی مدعی شده «تمامی شرایع الهی بدون ولایت در اصل بی مغز و تهی می‌شوند». به گفته او «ولایت همواره در مقابل عبد مطرح می شود، با توجه به این که عبد با توسل جستن به ریسمان ولایت الهی محقق می‌شود».

او معتقد است برخی از فرقه‌های انحرافی مسیحی و یهودی و اسلامی با حرف‌های مختلف محوریت شرعیت را کم رنگ و مرده نموده و به نوعی انسان گرایی و سکولاریسم را برجسته و مهم می شمارند.

در ادامه این برنامه رادیویی یک طرفه مهمان دیگر این میزگرد سعید ارجمندفر بود که در صحبت‌های خود علیه مسیحیت شمشیر از رو بسته بود. او با اشاره به تفاوت‌های به گفته وی عرفان مسیحی و عرفان حماسی عاشورا، گفت «اصلی ترین تفاوت بین عرفان مسیحی و عرفان حماسی عاشورا را می‌توان با بررسی و ماهیت تاریخ عرفان مسیحی به دست آورد».

او از این هم فراتر رفت و امام سوم شیعیان را با عیسی مسیح مقایسه کرد و گفت «در نگاه خاص مسیحیان، جوشش و خروش مسیح یکی از دلایل تشکیل عرفان مسیحی شده است. قیام امام حسین و قیام مسیح متفاوت بود و بدون شک آن چیزی که مسیحیان از وی به تصویر می‌کشند، آن چیزی نیست که ما به آن باور و اعتقاد داشته باشیم».

وی افزود، ما عیسی مسیح را مانند سایر پیامبران الهی، انسانی انقلابی، پر شور و حرارت و معصوم از گناه و برخوردار از سلحشوری در مقابل ظلم و عدالت خواه و شرعیت مدار می‌دانیم، اما آنطور که مسیحیان او را پسر خدا می‌دانند تفکری باطل و اشتباه است.

گفتنی است از اواسط بهار صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه‌های زیادی را با محتوای مسیحی ستیزی در دست تولید داشته است. تریبون‌هایی که همه آنها کارشناسان حوزوی و اسلامی نشسته‌اند و بدون آنکه نظر محققین و پژوهشگران مسیحی را جویا شوند ، کارشناسان خود می‌برند، می‌دوزند و در نهایت نتیجه‌ای را که به آنها ابلاغ شده اعلام می‌کنند.

نه تنها موضوعات دینی بلکه نقد و واکاوی هر موضوعی بدون آنکه کارشناس آن حوزه در میزگرد حضور داشته باشد، در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست مگر کشورهای استبداد زده که تنها معتقدند صدای خودشان باید به گوش مردم برسد. از ساخت این برنامه‌های ضد مسیحی ماه‌هاست می‌گذرد اما صدا و سیمای جمهوری اسلامی هنوز توانایی دعوت از یک کارشناس بی‌طرف در امور ادیان و یا یکی از نمایندگان مسیحی مجلس شورای اسلامی  را ندارد.

در نتیجه برنامه‌هایی که با هزینه‌های سنگین تولید می‌شود آنقدر محتوای یکطرفه دارد که میزان شنونده و بیننده به کمترین حد ممکن می‌رسد.