۱۳۹۵ مهر ۲۸, چهارشنبه

تایید فعالیت شورای خلیفه‌گری علمای کاتولیک در وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات و وزارت کشور مجوز فعالیت شورای خلیفه‌گری علمای کاتولیک را صادر کرد.
به گزارش «محبت‌نیوز» درحالیکه فعالیت‌های مسیحیان ایران حتی در چارچوب دینی و تعلیمی اقدام علیه امنیت ملی و جاسوسی خوانده می‌شود کمیسیون ماده ۱۰ احزاب زیر نظر وزارت کشور به تازگی مجوز چند تشکل و حزب را صادر کرده که در بین آنها نام «شورای خلیفه‌گری علمای کاتولیک» هم دیده می‌شود.

طبق ضوابط وزارت کشور فعالیت یک تشکل یا حزب سیاسی زمانی تایید می‌شود که ابتدا اساسنامه و پروانه آن تشکل به همراه درخواست فعالیت به وزارت کشور ارسال شود و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب آن را از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه استعلام بگیرد که پس از تایید مجوز فعالیت آنها با مشخص شدن مدیر تشکیلات و اعضای هیات مدیره و اعضای شورای مرکزی همگی مورد تایید نهادهای امنیتی باشند.

گفتنی است انتخاب و انتصاب اقلیت‌های دینی در پست‌های دولتی یا صدور مجوز فعالیت‌های جمعی آنها بیش از سایرین از فیلترهای امنیتی عبور می‌کند. در تازه‌ترین نمونه آن مصوبه مجلس برای انتخاب مدیران مدارس اقلیت‌های دینی بود که بازهم نیاز به استعلام از چندین نهاد امنیتی داشت.

در این بین خلیفه‌گری ارامنه تهران و شورای خلیفه‌گری علمای کاتولیک و همینطور نمایندگان مسیحی و آشوری مجلس همیشه همسو با حکومت حرکت کردند و به لحاظ تشکیلاتی مورد وثوق حاکمیت بودند.