۱۳۹۶ دی ۲, شنبه

من زنم، یک انسانم

دلنوشته





نیلوفر ایمانیان

چون من زنم مرا متهم می کنند به اینکه خاله زنکی ام! که حرف از ماتیک و هایلایت و ا…پیللیدی می زنم. که حرف از روش پخت فلان کیک می زنم. که حرف ازآشپزی می زنم. حرفاز بچه داری، زایمان، روسری … .آنکه مرا محکوم می کند، حرف از فوتبال می زند. حرف ازماشین، کامپیوتر، موشک، جنگ، خبر. از ماشین و فوتبال او چیزی به من نمی رسد،اما تمامحرفهای خاله زنکی من، نهایتاً برای اوست!
من زنم، یک انسانم
زن بودن
بزرگی روح می خواهد!
زنانگی یعنی دوست داشتن همه ی تو
از دور … دور دور … خیلی دور …
من زنم، یک انسانم
تنها غیرت داشتن مهم نیست
برای باغیرت بودن باید وجود داشت
مردان سرزمین من بی غیرت نیستند
آنها بی وجودند ؛
آنجا که دختر شهرشان را برای تجاوز با لباس قانون می برند
… و موهایش را همچون افسار اسب می کشند ،
در برابر زجه ها و فریاد هایی که از حنجره اش بیرون میزند
تنها سکوت می کنند ، فیلم میگیرند و کمی فحش بلغور می کنند
مردان سرزمین من بی غیرت نیستند
مردان سرزمین من بی وجود اند ..
مــن وقـتـی زنــــم
کــه تـــو بـــاور داشتــه بـــاشــی مـــردی …
انســـان بـــودن را بــــایــد آمـــوخــت
جنســیت معنـــا نــدارد !

زن عشق می کارد و کینه درو می کند….
دیه اش نصف دیه توست و مجازات زنایش با تو برابر….
می تواند یک همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن چهار همسر هستی …..
برای ازدواجش در هر سنی اجازه ولی لازم است و تو هر زمان بخواهی به لطف قانونگذار میتوانی ازدواج کنی ……..
در محبسی به نام بکارت زندانی است و تو …………
او کتک می خورد و تو محاکم
دلم حضور مردانه می خواهد
نه اینکه مرد باشد نه … مردانه باشد
حرفش
قولش
فکرش
… نگاهش
قلبش و …
آنقدر مردانه که بتوان تا
بینهایتِ دنیا به او اعتماد کرد
تکیه کرد

ای زن،
این جهان پر از صدای پای مردمیست…
که هم چنان که تو را می بوسند طناب دار تو را می بافند…
… مردمی که صادقانه دروغ می گویند…
و خالصانه به تو خیانت می کنند…